EUR (€)
  • English (UK)
  • Português
  • Vlaams
  • Deutsch
  • Français
  • Dansk
  • Nederlands
  • Svenska
  • Español
  • Deutsch (AT)
    • Klantbeoordelingen 8.3 / 10
  • Makkelijk en snel geregeld
Hulp nodig?
+32 2 585 55 61
Openingsuren

Meest gestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoorden op de veel gestelde vragen.

Mijn boeking/reservatie

Wanneer wordt mijn boeking bevestigd? Uw boeking wordt binnen 48 uur bevestigd. Als u geen bevestiging ontvangt, controleer dan of uw spamfilter de e-mail met de bevestiging als ongewenst heeft gemarkeerd. Ik heb geen bevestiging ontvangen. Wat moet ik doen? Neem contact met ons op als u geen bevestiging ontvangen hebt. Controleer eerst of uw spamfilter de e-mail met de bevestiging gemarkeerd heeft als ongewenst. Hoe kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren? U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier. Als u kort voor de aanvang (binnen 48 uur) wilt wijzigen of annuleren, vragen we dat u telefonisch contact opneemt. Zijn er kosten aan verbonden als ik mijn boeking annuleer of wijzig?
Bij wijzigingen of annulaties voor de aanvang van de autoverhuur worden er geen administratiekosten aangerekend. Wanneer u uw boeking annuleert voor de aanvang van de huur, wordt het bedrag steeds terugbetaald. Annuleren zonder kosten kan tot 48 uur voor vertrek. Alle wijzigingen en annulaties worden door ons uitgevoerd, en niet door de autoverhuurder. Andere wijzigingen, zoals de duur van de huurperiode, hebben uiteraard wel invloed op de prijs van uw boeking.
Kan ik in naam van iemand anders boeken? U kunt een huurauto reserveren voor iemand anders en betalen met uw eigen kredietkaart. Denk eraan dat de persoon die de huurauto ophaalt, zijn/haar eigen kredietkaart moet voorleggen. Deze kredietkaart moet gebruikt worden voor de waarborg om de huurauto op te halen. Kan ik andere betaalopties gebruiken? U kunt alleen via kredietkaart betalen. Wanneer u uw huurauto ophaalt, moet u een kredietkaart kunnen voorleggen om de waarborg te betalen. Contante betaling is niet mogelijk. Een kredietkaart van iemand anders gebruiken is ook niet toegestaan. Ik heb een verkeerd e-mailadres opgegeven tijdens mijn boeking. Wat moet ik doen? U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier of via ons telefoonnummer. Vermeld steeds uw vouchernummer. Wat is het Worry-Free label? Dit label geeft aan dat de huurauto voldoet aan de volgende eisen: Ongelimiteerde kilometers, zonder eigen risico (of dekking eigen risico), een gunstig brandstofbeleid en een verhuurbedrijf met goede klantervaringen. Met een auto die aan deze vier eisen voldoet, wordt de selectie een stuk eenvoudiger.

Ophalen, gebruik en inleveren van mijn huurauto

Wat heb ik nodig als ik mijn huurauto ophaal? Wanneer u uw huurauto ophaalt, moet u steeds uw reservatievoucher overhandigen. Deze vouchers bevatten specifieke informatie over de huurauto die voor u gereserveerd is, prijzen en andere informatie. U ontvangt uw reservatievoucher via e-mail na het boeken. Wanneer u uw huurauto ophaalt, moet ter plaatse een verhuurovereenkomst ondertekend worden.



Naast de voucher moet u ook uw identiteitskaart/paspoort, rijbewijs en kredietkaart meebrengen. Als het verhuurbedrijf uw rijbewijs niet kan lezen (bijv. een rijbewijs in het Chinees), hebt u ook een internationaal rijbewijs nodig als vertaling. Alleen uw originele identiteitskaart/paspoort en rijbewijs zijn geldig. Breng dus geen kopieën mee.
Kan ik met mijn huurauto de grens over? Dat is meestal geen probleem. Soms is het echter niet toegestaan. Vermeld de landen waar u naartoe wilt rijden wanneer u uw huurauto boekt. De boeking wordt gecontroleerd om te bepalen welke landen toegestaan zijn. Soms zijn speciale documenten nodig om de grens over te steken. Neem telefonisch contact met ons op als u vragen hebt voordat u een huurauto boekt. Kunt u garanderen dat ik het geselecteerde type auto zal ontvangen? Als het geselecteerde type auto niet beschikbaar is, ontvangt u een gelijkwaardig model. We garanderen de categorie, maar het automerk/-model kunnen we niet altijd garanderen. Kan de huurauto op een andere locatie afgeleverd worden, zoals bij mijn hotel? In sommige gevallen is het mogelijk om uw huurauto rechtstreeks op een locatie naar keuze af te leveren, in plaats van de standaardlocatie voor ophalen die in uw boeking staat. Soms moet u hiervoor extra kosten betalen. Neem contact met ons op voor meer informatie. Hoeveel waarborg moet ik betalen wanneer ik mijn huurauto ophaal? De waarborg is afhankelijk van de specificaties van uw boeking en de autoverhuurder. De minimumwaarborg bestaat uit uw eigen risico, brandstof, btw en eventuele extra’s (gps, kinderzitjes, enz.). Het exacte bedrag van uw waarborg wordt berekend op uw ophaallocatie en moet via kredietkaart betaald worden. Kan ik mijn huurauto vroeg ‘s ochtends of laat ‘s avonds ophalen of inleveren? De huurauto inleveren buiten de openingsuren is meestal geen enkel probleem. De meeste autoverhuurders hebben een speciale bus om uw sleutels te deponeren. Als u uw huurauto buiten de openingsuren wilt ophalen, moet een speciale aanvraag naar de verhuurder gestuurd worden. Soms moet u hiervoor extra kosten betalen. Kan ik mijn huurauto inleveren vóór de datum die in mijn boeking staat? U kunt uw huurauto eerder inleveren dan in uw boeking staat. We kunnen de ongebruikte dagen echter niet terugbetalen. Waar vind ik de exacte locaties voor ophalen en inleveren? De informatie staat in uw boeking en op de voucher die u van ons ontvangt. Voor verhuurbedrijven op de luchthaven die moeilijk te vinden zijn, staat er soms extra informatie op de voucher. Hoeveel bedragen de eenrichtingskosten? De prijs voor inleveren op een andere locatie (eenrichtingskosten) varieert per locatie en per verhuurder. Het bedrag staat op het boekingsscherm wanneer u een auto in de lijst gekozen hebt. Is mijn buitenlands rijbewijs geldig om een huurauto te boeken? Als het verhuurbedrijf uw rijbewijs niet kan lezen (bijv. een rijbewijs in het Chinees), moet u ook een internationaal rijbewijs meebrengen. Dit internationale rijbewijs is een vertaling van uw gewone rijbewijs.

Extra opties en mogelijkheden

Kan ik een gps-navigatiesysteem huren bij mijn huurauto? Vaak kunt u ook een gps-navigatiesysteem huren. Geef op welke opties u wenst, inclusief een gps-navigatiesysteem, wanneer u de huurauto reserveert. Wij geven u dan een indicatie van de kosten. De exacte kosten worden op basis van de extra opties berekend op de ophaallocatie, en moeten betaald worden via kredietkaart. Wat zijn de kosten voor een extra bestuurder? De tarieven voor een extra bestuurder variëren per locatie. Soms hoeft u niets extra te betalen. In andere gevallen kost het enkele euro’s per dag. Kan ik een kinderzitje voor mijn baby/kind reserveren bij mijn huurauto? U kunt vaak een kinderzitje voor uw baby of kind huren. Geef op welke opties u wenst, inclusief het gewenste kinderzitje, wanneer u de huurauto reserveert. Wij geven u dan een indicatie van de kosten. De exacte kosten worden op basis van de extra opties berekend op de ophaallocatie, en moeten betaald worden via kredietkaart. Kan ik winterbanden, skidragers of sneeuwkettingen huren bij mijn huurauto? Soms is dat mogelijk. Geef op welke opties u wenst, inclusief winterbanden, skidragers of sneeuwkettingen, wanneer u de huurauto reserveert. Wij geven u dan een indicatie van de kosten. De exacte kosten worden op basis van de extra opties berekend op de ophaallocatie, en moeten betaald worden via kredietkaart. Hoe kan ik extra opties betalen? De kosten voor extra opties op aanvraag zijn niet inbegrepen in de prijs en moeten altijd ter plaatse betaald worden via kredietkaart. Wanneer u de auto boekt, krijgt u van ons een indicatie van de verwachte kosten voor uw extra opties. Het exacte bedrag wordt berekend op de ophaallocatie, waar u dit met uw kredietkaart moet betalen. Zijn er extra kosten van toepassing? In principe krijgt u van ons een totaalprijs. Als er extra kosten van toepassing zijn, zal onze reservatieafdeling u daarvan vooraf op de hoogte brengen. Als u niet akkoord gaat, kunt u uw boeking altijd kosteloos annuleren (min. 48 uur voor de aanvang van de huurperiode).

Verzekeringen

Wat bieden de Vrijwaring voor schade bij botsing en Diefstalverzekering? De Vrijwaring voor schade bij botsing (CDW) en de Diefstalverzekering (TP) beschermen u tegen financiële aansprakelijkheid voor uw huurauto in geval van schade of diefstal. Meestal betaalt u nog steeds een eigen risico. De meeste autoverhuurders bieden een verzekering om dit eigen risico te elimineren.



In sommige landen bieden we specifieke producten waarmee we het bedrag voor eigen risico achteraf terugbetalen in geval van schade of diefstal. De enige voorwaarde is dat u ons achteraf het proces-verbaal EN het schadeverslag opstuurt.



De Vrijwaring voor schade bij botsing (CDW) dekt nooit schade aan banden, ruiten, spiegels, onderstel, dak, interieur of sleutel van de huurauto.



Diefstalverzekering (DB) geldt niet voor uw persoonlijke eigendommen die u achterlaat in de huurauto. Uw eigen reisverzekering kan dit soort diefstal vergoeden. Laat uw eigendommen nooit zichtbaar achter. Neem ze mee of plaats ze in de koffer. Als u dat niet doet, worden ze niet gedekt door uw reisverzekering.
Wat is een BA-verzekering (burgerlijke aansprakelijkheid)? Deze verzekering dekt materiaalschade en fysieke verwondingen veroorzaakt aan anderen (alle personen die niet meerijden in de auto - dus niet de bestuurder, noch de passagiers). De dekking varieert naargelang het land of de staat (VS). Binnen de Europese Unie en vele andere landen volstaat de dekking zeker. Voor landen waar de dekking niet volstaat, biedt de autoverhuurder een aanvullende verzekering met een hogere dekking, zoals EP=Extended Protection, ALI=Additional Liability Insurance, LIS=Liability Insurance Supplement. Welke andere verzekeringen zijn er beschikbaar? Personal Accident Insurance (PAI) en Personal Effects Coverage (PEC)

De Personal Accident Insurance en Personal Effects Coverage kunnen lokaal of via een reisverzekering afgesloten worden (optioneel en niet inbegrepen).



Kredietkaarten: Verzekeringen en dekking

Verzekeringen en dekking kunnen variëren naargelang het kredietkaartbedrijf. Daarom vragen we u contact op te nemen met het betreffende bedrijf. U kunt ook vragen of de dekking alleen geldt als de transactie of de waarborg wordt aangerekend op de specifieke kredietkaart.
Wat betekent terugbetaling van eigen risico?

In geval van schade betaalt u eerst het bedrag van het eigen risico aan de autoverhuurder. Daarna betalen wij dat bedrag terug. Kortom, u loopt geen enkel risico en als er schade zou zijn, kost dat u helemaal niets.





De enige voorwaarde is dat u ons de nodige documenten opstuurt indien er schade is: bewijs van het betaalde bedrag, proces-verbaal, schadeverslag, enz.

Welke verzekeringen gelden voor mijn huurauto? Meestal zijn de aansprakelijkheidsverzekering en brandverzekering inbegrepen in de prijs. De Vrijwaring voor schade bij botsing (CDW) en de Diefstalverzekering (TP) zijn meestal ook inbegrepen in onze prijs.